Консультациялық пункт - №13 бөбекжай бақшасы http://13-taraz.balabaqshasy.kz/ ru Консультациялық пункт - №13 бөбекжай бақшасы DataLife Engine "Бала мен музыка: шығармашылық қабілетін дамыту жолдары" музыка жетекшісі: Байділдаева А.Б. http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1061-bala-men-muzyka-shyarmashyly-abletn-damytu-zholdary-muzyka-zhetekshs-bajdldaeva-ab.html http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1061-bala-men-muzyka-shyarmashyly-abletn-damytu-zholdary-muzyka-zhetekshs-bajdldaeva-ab.html
Кіріспе

Музыка – баланың жан дүниесін тербейтін, ішкі сезімін оятатын және шығармашылыққа жетелейтін құдіретті өнер. Ерте жастан музыкалық тәрбие алған балада эмоциялық сезім, әсемдікке құштарлық, қиял мен есте сақтау қабілеті дамиды. Музыканың көмегімен баланың шығармашылық ойлауын, өзін еркін білдіру қабілетін дамытуға болады.
 Мектепке дейінгі жаста баланың музыкалық қабілетін байқап, оны дамыту – музыка жетекшісінің маңызды міндеттерінің бірі. Бұл бағытта жүйелі жұмыс жүргізілсе, бала бойында өнерге деген сүйіспеншілік пен сенім пайда болады.

Негізгі бөлім

  1. Музыканың бала дамуына әсері
     - Сөйлеу қабілеті: Ән айту арқылы баланың дикциясы, сөздік қоры, мәнерлі сөйлеуі артады.
     - Есту қабілеті: Музыкалық дыбыстарды ажырата білу, биік-төмен ноталарды тану дағдылары қалыптасады.
     - Қимыл-қозғалыс: Музыкамен қимылдау арқылы баланың ырғақ сезімі, дене үйлесімділігі дамиды.
     - Қиял мен шығармашылық: Музыкалық суреттеулер, образ жасау, өзін сахнада еркін ұстау арқылы баланың шығармашылық ойлауы артады.
     2. Музыка арқылы шығармашылықты дамыту жолдары
     а) Ән айту
     - Баланың жас ерекшелігіне сай әндерді таңдау.
     - Әнді мәнерлеп, көңіл-күймен орындауға үйрету.
     - Ән мазмұны арқылы бала бойына жақсы қасиеттер сіңіру.
     
     б) Музыкалық-ырғақты қимылдар
     - Музыканың ырғағына сай дене қимылдарын жасау.
     - Би элементтерін қолдану (мысалы, халық билері).
     - Қозғалыс арқылы сезім мен көңіл-күйді білдіру.
     в) Музыкалық ойындар
     - "Қандай аспап?" ойыны (аспап дыбысын ажырату).
     - "Көңіл-күйді тап" (музыканы тыңдап, қандай көңіл күй екенін айту).
     - Ырғақтық ойындар (қол шапалақтау, аяқпен тебу т.б.).
     г) Музыкалық импровизация
     - Балаларға музыкалық аспаптар беріп, өз бетімен дыбыс шығаруға мүмкіндік беру.
     - Қарапайым әуен құрастыру.
     - Әнге өз сөзін ойлап табу, сахналық көрініс құру.

  2.  3. Қолайлы жағдай жасау
     Шығармашылық қабілетті дамыту үшін балаға:
     - Еркіндік пен сенім,
     - Қолдау мен мадақ,
     - Эмоциялық қауіпсіз орта қажет.
     
     Музыка сабағында бала өзін еркін, сенімді сезінсе, ол белсенді түрде қатысып, шығармашылығын көрсетуге ұмтылады.

Қорытынды

Музыка – бала үшін тек өнер ғана емес, өзін танудың, ойлау мен қиялдың, ішкі әлемін білдірудің құралы. Музыкалық тәрбие арқылы бала өзіне сенімді, рухани бай, шығармашыл тұлға болып қалыптасады.
 
 Музыка жетекшісінің міндеті – әр баланың ішкі қабілетін байқап, оны аша білу. Шынайы көңілмен, жүйелі және шығармашылықпен жұмыс істеген ұстаз ғана баланың жүрегіне жол таба алады.

]]>

Кіріспе

Музыка – баланың жан дүниесін тербейтін, ішкі сезімін оятатын және шығармашылыққа жетелейтін құдіретті өнер. Ерте жастан музыкалық тәрбие алған балада эмоциялық сезім, әсемдікке құштарлық, қиял мен есте сақтау қабілеті дамиды. Музыканың көмегімен баланың шығармашылық ойлауын, өзін еркін білдіру қабілетін дамытуға болады.
 Мектепке дейінгі жаста баланың музыкалық қабілетін байқап, оны дамыту – музыка жетекшісінің маңызды міндеттерінің бірі. Бұл бағытта жүйелі жұмыс жүргізілсе, бала бойында өнерге деген сүйіспеншілік пен сенім пайда болады.

Негізгі бөлім

  1. Музыканың бала дамуына әсері
     - Сөйлеу қабілеті: Ән айту арқылы баланың дикциясы, сөздік қоры, мәнерлі сөйлеуі артады.
     - Есту қабілеті: Музыкалық дыбыстарды ажырата білу, биік-төмен ноталарды тану дағдылары қалыптасады.
     - Қимыл-қозғалыс: Музыкамен қимылдау арқылы баланың ырғақ сезімі, дене үйлесімділігі дамиды.
     - Қиял мен шығармашылық: Музыкалық суреттеулер, образ жасау, өзін сахнада еркін ұстау арқылы баланың шығармашылық ойлауы артады.
     2. Музыка арқылы шығармашылықты дамыту жолдары
     а) Ән айту
     - Баланың жас ерекшелігіне сай әндерді таңдау.
     - Әнді мәнерлеп, көңіл-күймен орындауға үйрету.
     - Ән мазмұны арқылы бала бойына жақсы қасиеттер сіңіру.
     
     б) Музыкалық-ырғақты қимылдар
     - Музыканың ырғағына сай дене қимылдарын жасау.
     - Би элементтерін қолдану (мысалы, халық билері).
     - Қозғалыс арқылы сезім мен көңіл-күйді білдіру.
     в) Музыкалық ойындар
     - "Қандай аспап?" ойыны (аспап дыбысын ажырату).
     - "Көңіл-күйді тап" (музыканы тыңдап, қандай көңіл күй екенін айту).
     - Ырғақтық ойындар (қол шапалақтау, аяқпен тебу т.б.).
     г) Музыкалық импровизация
     - Балаларға музыкалық аспаптар беріп, өз бетімен дыбыс шығаруға мүмкіндік беру.
     - Қарапайым әуен құрастыру.
     - Әнге өз сөзін ойлап табу, сахналық көрініс құру.

  2.  3. Қолайлы жағдай жасау
     Шығармашылық қабілетті дамыту үшін балаға:
     - Еркіндік пен сенім,
     - Қолдау мен мадақ,
     - Эмоциялық қауіпсіз орта қажет.
     
     Музыка сабағында бала өзін еркін, сенімді сезінсе, ол белсенді түрде қатысып, шығармашылығын көрсетуге ұмтылады.

Қорытынды

Музыка – бала үшін тек өнер ғана емес, өзін танудың, ойлау мен қиялдың, ішкі әлемін білдірудің құралы. Музыкалық тәрбие арқылы бала өзіне сенімді, рухани бай, шығармашыл тұлға болып қалыптасады.
 
 Музыка жетекшісінің міндеті – әр баланың ішкі қабілетін байқап, оны аша білу. Шынайы көңілмен, жүйелі және шығармашылықпен жұмыс істеген ұстаз ғана баланың жүрегіне жол таба алады.

]]>
admin Fri, 01 Aug 2025 16:43:07 +0600
Логопедтің ата-аналарға арналған кеңесі. Тақырыбы: "Баланың тілін дамытуға арналған тиімді жаттығулар мен ойындар". http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1056-logopedt-ata-analara-arnalan-kees-tayryby-balany-tln-damytua-arnalan-timd-zhattyular-men-ojyndar.html http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1056-logopedt-ata-analara-arnalan-kees-tayryby-balany-tln-damytua-arnalan-timd-zhattyular-men-ojyndar.html

Тақырыбы: «Баланың тілін дамытуға арналған тиімді жаттығулар мен ойындар»

Мақсаты:  

Ата-аналарға мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеу тілін дамыту бойынша әдіс-тәсілдер мен ойындарды ұсыну арқылы олардың бала тәрбиесіндегі белсенділігін арттыру.


Міндеттері:

- Баланың сөйлеу тілін дамыту жолдарын таныстыру;

- Үй жағдайында қолдануға болатын жаттығулармен таныстыру;

- Ата-аналар мен баланың арасында жағымды қарым-қатынас орнатуға ықпал ету.


1. Дыбыстық есту қабілетін дамыту ойындары


«Не естідің?»  

Бала көзін жұмып, түрлі тұрмыстық дыбыстарды тыңдайды (сағат тықылы, қағаз сытырлауы, қасық тиюі). Дыбысты танып, оның атауын айту керек.  

Мақсаты: есту қабілетін, зейін мен сөз қоры…

Бала айнаға қарап, тіл мен еріннің қозғалыстарын бақылай отырып, дыбыстарды айтады (п, б, м, с т.б.).  

Мақсаты: дұрыс дыбыстауға үйрету.


2. Сөздік қорды байыту ойындары

«Не артық?»  

Мысалы: алма, алмұрт, банан, көлік. Артық сөзді табу арқылы бала заттарды салыстыруды үйренеді.  

Мақсаты: логикалық ойлау мен сөздік қорды дамыту.

«Суретпен сөйлесейік»  

Балаларға сурет көрсетіледі. Олар суретте не көріп тұрғанын сипаттайды.  

Мақсаты: байланыстырып сөйлеу қабілетін дамыту.


3. Қимылмен сөйлеу және рөлдік ойындар

«Кім қалай дыбыстайды?»  

Педагог жануардың атын айтады, бала оның дауысын салып, қимылын көрсетеді.  

Мақсаты: эмоциялық, интонациялық сөйлеуді дамыту.

Рөлдік ойындар:  

«Дүкен», «Дәрігер», «Отбасы» секілді ойындарда бала белгілі бір рөлді сомдайды.  

Мақсаты: сөзбен өз ойын жеткізу, диалог құру.


4. Тақпақ, жаңылтпаш жаттау

Қарапайым 2-4 жолды тақпақтар мен жаңылтпаштарды күнделікті қайталап, жаттату.  

Мысалы:  

«Қар жауып тұр сыртта,  

Шуақ төккен бұлтқа.»

Мақсаты: есте сақтау, сөздің құрылымын түсіну, дикцияны жақсарту.


5. «Сиқырлы қап»  

Қаптың ішіне түрлі заттар (доп, қасық, щетка, ойыншық т.б.) салынады. Бала қолымен сипап, не екенін табуы керек, кейін оны сипаттап айтып береді.  

Мақсаты: тактильдік сезімді, сөздік қор мен сипаттау дағдысын дамыту.


6. «Сөз тізбек»  

Бір бала сөз айтады, келесі бала сол сөздің соңғы дыбысынан басталатын жаңа сөз айтады.  

Мысалы: алма – арба – автобус...  

Мақсаты: зейін, есте сақтау және сөздік қорды кеңейту.


7. «Қай буын қайда?»  

Педагог сөзді екіге бөліп айтады: «ша – на», бала оны толық сөз ретінде қайталайды.  

Мақсаты: буынға бөлу дағдысын қалыптастыру, дұрыс сөйлеуге үйрету.


8. «Суретті құрастыр» (Пазл сипаттау)  

Балаға суреттің бөлшектері беріледі. Құрастырып болған соң, ол не екенін айтып, түсіндіреді.  

Мақсаты: ойлау, сөйлеу, сипаттау қабілетін арттыру.


9. «Менің көңіл-күйім»  

Балаға түрлі эмоцияны білдіретін бет-әлпет суреттері көрсетіледі. Ол соны сипаттап, қашан сондай көңіл-күйде болатынын айтады.   

Мақсаты: эмоционалдық сөздік қорды дамыту, өз сезімін жеткізе білу.

Ұсыныстар:

- Тіл дамыту жұмыстары күн сайын, 10–15 минут көлемінде жүргізілуі тиіс;

- Балаға жылы, қолдаушы қарым-қатынас орнату – табыстың кілті;


]]>

Тақырыбы: «Баланың тілін дамытуға арналған тиімді жаттығулар мен ойындар»

Мақсаты:  

Ата-аналарға мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеу тілін дамыту бойынша әдіс-тәсілдер мен ойындарды ұсыну арқылы олардың бала тәрбиесіндегі белсенділігін арттыру.


Міндеттері:

- Баланың сөйлеу тілін дамыту жолдарын таныстыру;

- Үй жағдайында қолдануға болатын жаттығулармен таныстыру;

- Ата-аналар мен баланың арасында жағымды қарым-қатынас орнатуға ықпал ету.


1. Дыбыстық есту қабілетін дамыту ойындары


«Не естідің?»  

Бала көзін жұмып, түрлі тұрмыстық дыбыстарды тыңдайды (сағат тықылы, қағаз сытырлауы, қасық тиюі). Дыбысты танып, оның атауын айту керек.  

Мақсаты: есту қабілетін, зейін мен сөз қоры…

Бала айнаға қарап, тіл мен еріннің қозғалыстарын бақылай отырып, дыбыстарды айтады (п, б, м, с т.б.).  

Мақсаты: дұрыс дыбыстауға үйрету.


2. Сөздік қорды байыту ойындары

«Не артық?»  

Мысалы: алма, алмұрт, банан, көлік. Артық сөзді табу арқылы бала заттарды салыстыруды үйренеді.  

Мақсаты: логикалық ойлау мен сөздік қорды дамыту.

«Суретпен сөйлесейік»  

Балаларға сурет көрсетіледі. Олар суретте не көріп тұрғанын сипаттайды.  

Мақсаты: байланыстырып сөйлеу қабілетін дамыту.


3. Қимылмен сөйлеу және рөлдік ойындар

«Кім қалай дыбыстайды?»  

Педагог жануардың атын айтады, бала оның дауысын салып, қимылын көрсетеді.  

Мақсаты: эмоциялық, интонациялық сөйлеуді дамыту.

Рөлдік ойындар:  

«Дүкен», «Дәрігер», «Отбасы» секілді ойындарда бала белгілі бір рөлді сомдайды.  

Мақсаты: сөзбен өз ойын жеткізу, диалог құру.


4. Тақпақ, жаңылтпаш жаттау

Қарапайым 2-4 жолды тақпақтар мен жаңылтпаштарды күнделікті қайталап, жаттату.  

Мысалы:  

«Қар жауып тұр сыртта,  

Шуақ төккен бұлтқа.»

Мақсаты: есте сақтау, сөздің құрылымын түсіну, дикцияны жақсарту.


5. «Сиқырлы қап»  

Қаптың ішіне түрлі заттар (доп, қасық, щетка, ойыншық т.б.) салынады. Бала қолымен сипап, не екенін табуы керек, кейін оны сипаттап айтып береді.  

Мақсаты: тактильдік сезімді, сөздік қор мен сипаттау дағдысын дамыту.


6. «Сөз тізбек»  

Бір бала сөз айтады, келесі бала сол сөздің соңғы дыбысынан басталатын жаңа сөз айтады.  

Мысалы: алма – арба – автобус...  

Мақсаты: зейін, есте сақтау және сөздік қорды кеңейту.


7. «Қай буын қайда?»  

Педагог сөзді екіге бөліп айтады: «ша – на», бала оны толық сөз ретінде қайталайды.  

Мақсаты: буынға бөлу дағдысын қалыптастыру, дұрыс сөйлеуге үйрету.


8. «Суретті құрастыр» (Пазл сипаттау)  

Балаға суреттің бөлшектері беріледі. Құрастырып болған соң, ол не екенін айтып, түсіндіреді.  

Мақсаты: ойлау, сөйлеу, сипаттау қабілетін арттыру.


9. «Менің көңіл-күйім»  

Балаға түрлі эмоцияны білдіретін бет-әлпет суреттері көрсетіледі. Ол соны сипаттап, қашан сондай көңіл-күйде болатынын айтады.   

Мақсаты: эмоционалдық сөздік қорды дамыту, өз сезімін жеткізе білу.

Ұсыныстар:

- Тіл дамыту жұмыстары күн сайын, 10–15 минут көлемінде жүргізілуі тиіс;

- Балаға жылы, қолдаушы қарым-қатынас орнату – табыстың кілті;


]]>
admin Mon, 14 Jul 2025 14:55:27 +0600
"Баланы мақтау мен мадақтаудың тиімді жолдары" ата-аналарға арналған кеңестер. http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1052-bala-matau-men-madataudy-timd-zholdary-ata-analara-arnalan-zhadynama.html http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1052-bala-matau-men-madataudy-timd-zholdary-ata-analara-arnalan-zhadynama.html Веб-сайты образовательных учреждений города Павлодар - №44 сәбилер бақшасы  - Ата-аналарғаБаланы мақтау мен мадақтаудың тиімді жолдары

(Ата-аналарға арналған кеңес)

🎯 Мақсаты:

Ата-аналарға баланы дұрыс және тиімді мақтау жолдарын түсіндіру. Өзін-өзі бағалайтын, сенімді, жауапкершілікті бала тәрбиелеуге ықпал ету.

✅ Неліктен баланы мадақтау маңызды?

  • Бала өзін бағалауды үйренеді

  • Жақсы әрекеттерді қайталауға ынталанады

  • Ішкі мотивациясы дамиды

  • Ата-анамен сенімді қарым-қатынас қалыптасады

✅ ҚАЛАЙ ТИІМДІ МАҚТАУҒА БОЛАДЫ?

✔️ Нақты әрі шынайы болыңыз

«Сен суретті өз бетіңше салыпсың — тамаша түстер таңдағансың!»

✔️ Нәтижені емес, үдерісті мақтаңыз

«Сен бұл тапсырманы өз бетіңше орындауға тырыстың — жарайсың!»

✔️ Уақтылы айтып отырыңыз

«Сенің ойыншықтарыңды жинап қойғаның маған қатты ұнады!»

✔️ Баланы өзімен салыстырыңыз

«Бүгін өткен жолғыдан да жақсы орындадың!»

✔️ Ішкі мотивациясын қолдаңыз

«Бұл істі орындаған соң өзіңді қалай сезіндің?»

❌ ЖІБЕРІЛЕТІН ҚАТЕЛІКТЕР:

  • Жалпылама мақтау: «Сен мықтысың!»

  • Басқамен салыстыру: «Сен Айдостан жақсысың!»

  • Тек сыртқы сыйлықпен мақтау

  • Өте жиі және орынсыз мадақтау

💬 МАҚТАУ ҮЛГІЛЕРІ:

  • «Сенің көмегің маған қатты ұнады.»

  • «Сабырмен тыңдағаның өте жақсы болды.»

  • «Бүгінгі тапсырмада сен өз бетіңше шешім қабылдадың — жарайсың!»

🌱 ҚОРЫТЫНДЫ:

Баланы мақтау — оның жүрегіне жол табудың ең қарапайым, бірақ ең маңызды тәсілі.
Нақты, шынайы, уақтылы және ішкі мотивацияға бағытталған мадақ — бала дамуына жол ашады.

]]>
Веб-сайты образовательных учреждений города Павлодар - №44 сәбилер бақшасы  - Ата-аналарғаБаланы мақтау мен мадақтаудың тиімді жолдары

(Ата-аналарға арналған кеңес)

🎯 Мақсаты:

Ата-аналарға баланы дұрыс және тиімді мақтау жолдарын түсіндіру. Өзін-өзі бағалайтын, сенімді, жауапкершілікті бала тәрбиелеуге ықпал ету.

✅ Неліктен баланы мадақтау маңызды?

  • Бала өзін бағалауды үйренеді

  • Жақсы әрекеттерді қайталауға ынталанады

  • Ішкі мотивациясы дамиды

  • Ата-анамен сенімді қарым-қатынас қалыптасады

✅ ҚАЛАЙ ТИІМДІ МАҚТАУҒА БОЛАДЫ?

✔️ Нақты әрі шынайы болыңыз

«Сен суретті өз бетіңше салыпсың — тамаша түстер таңдағансың!»

✔️ Нәтижені емес, үдерісті мақтаңыз

«Сен бұл тапсырманы өз бетіңше орындауға тырыстың — жарайсың!»

✔️ Уақтылы айтып отырыңыз

«Сенің ойыншықтарыңды жинап қойғаның маған қатты ұнады!»

✔️ Баланы өзімен салыстырыңыз

«Бүгін өткен жолғыдан да жақсы орындадың!»

✔️ Ішкі мотивациясын қолдаңыз

«Бұл істі орындаған соң өзіңді қалай сезіндің?»

❌ ЖІБЕРІЛЕТІН ҚАТЕЛІКТЕР:

  • Жалпылама мақтау: «Сен мықтысың!»

  • Басқамен салыстыру: «Сен Айдостан жақсысың!»

  • Тек сыртқы сыйлықпен мақтау

  • Өте жиі және орынсыз мадақтау

💬 МАҚТАУ ҮЛГІЛЕРІ:

  • «Сенің көмегің маған қатты ұнады.»

  • «Сабырмен тыңдағаның өте жақсы болды.»

  • «Бүгінгі тапсырмада сен өз бетіңше шешім қабылдадың — жарайсың!»

🌱 ҚОРЫТЫНДЫ:

Баланы мақтау — оның жүрегіне жол табудың ең қарапайым, бірақ ең маңызды тәсілі.
Нақты, шынайы, уақтылы және ішкі мотивацияға бағытталған мадақ — бала дамуына жол ашады.

]]>
admin Thu, 10 Jul 2025 15:39:28 +0600
Медбикенің ата-аналарға арналған кеңесі. Тақырыбы: "Жаз мезгілінде кездесетін аурулардан сақтану" http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1051-medbiken-ata-analara-arnalan-kees-tayryby-zhaz-mezglnde-kezdesetn-aurulardan-satanu.html http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1051-medbiken-ata-analara-arnalan-kees-tayryby-zhaz-mezglnde-kezdesetn-aurulardan-satanu.html Жазда кездесетін аурулардан сақтану – ата-аналарға кеңес

Жаз – балалардың демалып, таза ауада ойнайтын керемет уақыты. Алайда бұл мезгілде кейбір жұқпалы және маусымдық аурулар көбейеді. Балалардың денсаулығын сақтау үшін ата-аналарға төмендегі кеңестерді ұсынамыз:


🦠 1. Ішек инфекцияларынан сақ болыңыз

Себептері: лас қол, сапасыз тағам, дұрыс сақталмаған су және жемістер.

Сақтану жолдары:

  • Баланың қолын үнемі сабындап жууын қадағалаңыз.

  • Көшеден немесе ашық жерлерден сатылатын тағамдарды сатып алмаңыз.

  • Жеміс-жидектер мен көкөністерді мұқият жуып, тазалап беріңіз.

  • Сапалы, қайнатылған немесе бөтелкедегі су ішкізіңіз.

🌡️ 2. Күн өту (күн соғу)

Белгілері: бас ауыруы, дене қызуының көтерілуі, әлсіздік, лоқсу.

Сақтану жолдары:

  • Баланы түскі 11:00–16:00 аралығында тікелей күн сәулесінен қорғаңыз.

  • Бас киім кигізуді ұмытпаңыз.

  • Жеңіл, ауа өткізетін киімдер кигізіңіз.

  • Сұйықтықты жиі ішкізіп тұрыңыз (су, морс, айран).

🦟 3. Масалар мен кене шағуы

Сақтану жолдары:

  • Табиғатқа шығарда балаға арнайы масаға қарсы крем немесе спрей жағыңыз.

  • Аралар мен шыбын-шіркейлердің жанында тамақ ішуден сақ болыңыз.

  • Орманға барғанда жабық, ашық түсті киім кигізіңіз.

🧴 4. Тершеңдік пен бөртпе (потница)

Себептері: дененің қызып терлеуі, гигиенаның сақталмауы.

Сақтану жолдары:

  • Баланың денесін жиі жуыңыз, құрғақ ұстаңыз.

  • Табиғи матадан тігілген, кең киім кигізіңіз.

  • Үй ішінде салқын, таза ауа болуын қадағалаңыз.

💧 5. Суды көп ішуді ескеріңіз

  • Балалардың ағзасы тез сусызданады, сондықтан күніне бірнеше рет су ішіп отыруын бақылаңыз.

  • Тәтті, газды сусындардың орнына табиғи су, жеміс шырынын беріңіз.


👩‍⚕️ Қосымша кеңес:

  • Баланың иммунитетін нығайту үшін дәруменге бай тағамдарды жиі беріңіз.

  • Белгісіз белгілер байқалса, өздігінен емдемей, дәрігерге көрініңіз.

📌 Есіңізде болсын! Баланың денсаулығы – отбасы бақытының кепілі.

]]>
Жазда кездесетін аурулардан сақтану – ата-аналарға кеңес

Жаз – балалардың демалып, таза ауада ойнайтын керемет уақыты. Алайда бұл мезгілде кейбір жұқпалы және маусымдық аурулар көбейеді. Балалардың денсаулығын сақтау үшін ата-аналарға төмендегі кеңестерді ұсынамыз:


🦠 1. Ішек инфекцияларынан сақ болыңыз

Себептері: лас қол, сапасыз тағам, дұрыс сақталмаған су және жемістер.

Сақтану жолдары:

  • Баланың қолын үнемі сабындап жууын қадағалаңыз.

  • Көшеден немесе ашық жерлерден сатылатын тағамдарды сатып алмаңыз.

  • Жеміс-жидектер мен көкөністерді мұқият жуып, тазалап беріңіз.

  • Сапалы, қайнатылған немесе бөтелкедегі су ішкізіңіз.

🌡️ 2. Күн өту (күн соғу)

Белгілері: бас ауыруы, дене қызуының көтерілуі, әлсіздік, лоқсу.

Сақтану жолдары:

  • Баланы түскі 11:00–16:00 аралығында тікелей күн сәулесінен қорғаңыз.

  • Бас киім кигізуді ұмытпаңыз.

  • Жеңіл, ауа өткізетін киімдер кигізіңіз.

  • Сұйықтықты жиі ішкізіп тұрыңыз (су, морс, айран).

🦟 3. Масалар мен кене шағуы

Сақтану жолдары:

  • Табиғатқа шығарда балаға арнайы масаға қарсы крем немесе спрей жағыңыз.

  • Аралар мен шыбын-шіркейлердің жанында тамақ ішуден сақ болыңыз.

  • Орманға барғанда жабық, ашық түсті киім кигізіңіз.

🧴 4. Тершеңдік пен бөртпе (потница)

Себептері: дененің қызып терлеуі, гигиенаның сақталмауы.

Сақтану жолдары:

  • Баланың денесін жиі жуыңыз, құрғақ ұстаңыз.

  • Табиғи матадан тігілген, кең киім кигізіңіз.

  • Үй ішінде салқын, таза ауа болуын қадағалаңыз.

💧 5. Суды көп ішуді ескеріңіз

  • Балалардың ағзасы тез сусызданады, сондықтан күніне бірнеше рет су ішіп отыруын бақылаңыз.

  • Тәтті, газды сусындардың орнына табиғи су, жеміс шырынын беріңіз.


👩‍⚕️ Қосымша кеңес:

  • Баланың иммунитетін нығайту үшін дәруменге бай тағамдарды жиі беріңіз.

  • Белгісіз белгілер байқалса, өздігінен емдемей, дәрігерге көрініңіз.

📌 Есіңізде болсын! Баланың денсаулығы – отбасы бақытының кепілі.

]]>
admin Wed, 18 Jun 2025 13:09:53 +0600
Медбикенің ата-аналарға арналған кеңесі. Тақырыбы: "Жаз мезгілінде дұрыс тамақтану". http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1050-medbiken-ata-analara-arnalan-kees-tayryby-zhaz-mezglnde-drys-tamatanu.html http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1050-medbiken-ata-analara-arnalan-kees-tayryby-zhaz-mezglnde-drys-tamatanu.html         
     Күн жылынғаннан  кейін ата –аналар балалардың  селқос тамақтануын жиі байқайды, олардың  өздерінің сүйікті тамақтарын да  жеуге   зауқы болмайды.Бұл мезгілде олар сұйықтықты көп ішеді.Ата – аналарды да түсінуге болады – бала тамақты аз ішсе ,ол сөз жоқ салмақ қосуына кесел келтіреді  деп ойлайды.Бірақ дәрігерлер уайымдауға еш себеп жоқ  екенін айтады: өйткені жаз кезінде ауа – райының ыссы болуына байланысты зат алмасу процесі  төмендеп  бала ағзасына өте аз калория қажет болып, сонымен қатар сұйықтықтың және дәрумендер мен  минералдардың қажетті мөлшері түсіп отыруы қажет. Мамандар  бұл кезеңде  отбасы мүшелеріне  жеңіл әрі суытылған тағамға көшуді ұсынады.Жазғы ас мәзірі басқа жыл мезгілдерінің мәзірінен ерекшеленуі тиіс, өйткені жаз бен күздің бастапқы айлары  көкөніс пен жемістердің молшылық кезеңі. Ет және сүт өнімдерінен бас тартудың қажеті жоқ, тек оларды  тәуліктің ыстық басылған кезінде жеу керек.

 Күндізгі ас мәзірін құру.

     Жаз мезгілінде баланың тамақтану принциптері сол күйінше қалады, тек бір ғана өзгеріс енгізуге болады.Таңертеңгі кезде сүтке емес, сүт пен судың қоспасына пісірілген ботқаны ұсынуға болады. Жазғы ботқаларға  күріш, қара құмық, сөк, сұлы жатады.  Ботқаны пісіріп болғаннан кейін оған  баланың жас ерекшелігіне сай жазғы жидектерді қосуға болады. Балаға  май жаққан нан, ал сусынға какао не сұйық шай беруге болады. Екінші  таңертеңгілік мәзірге  балғын жемістер қосылған иогурт, сүзбе,биолакт немесе бөлки мен компот беруге кеңес береміз.Түскі асқа  ішіне кәді (кабачки), қызанақ, орамжапырақ немесе  бұршақ қосылған майсыз еттен дайындалған сорпа беріледі.Көкөніс салаттарын қосып беруге болады.Көп жағдайларда балалар екінші тағамды жеуден бас тартады, баланы күштеп тамақтандыруға болмайды. Оны салатпен алмастыруға болады, біріншіден ол жеңіл тамақ, екіншіден дәрумен мен және басқа да пайдалы заттарға  бай .Сұйық тағам ретінде кисель, жидектер,жемістерді ұсынуға болады. Бесін мәзіріне жидек не жеміс қосылған айран беріледі.Одан басқа сүзбеден жасалған тағамдар да беруге  болады: запеканка, сырник, құймақ  немесе  бір стакан сүт пен печенье.Кешкі асқа жеңіл тағамдар беріледі:  мысалы  жаншылған картоп пен буға піскен котлета, көкөніс запенканкасы.

Құнарлы элементтерге  мұқтаждық.

Балалар жазда тез өсіп кетеді, «көз алдыңда бойшаң болады».Осыған байланысты  баланың толыққанды  дамуы  үшін балаға негізгі құрылыс материалы – нәруыз (белок)  түсіп тұруы  тиіс, ал көмірсулар мен майлардың мөлшерін азайту қажет. Нәруызды азық – түліктер  сүймейтін тағамның тізіміне  жиі еніп кетеді: олар не өте ыстық болады, не оны әбден шайнап жеу керек болады, бірақ оларды ас мәзірінен шығарып тастауға мүлдем болмайды. Ата – ананың бірінші міндеті – осы нәруыздарды баланың ағзасына қалай жеткізуді  мұқият ойластыру. Жаз мезгіліндегі нәруыздың ең қолайлы көзі — сүзбе қосылған сүт коктейльдері болып есептеледі. Өздері қолдан қызанақ пен ірімшік  бөлігін  құс етімен қосып, гамбургер  жасап беруге болады. Бала ағзасының майларға сұранысы сол күйінше қалады, тек жаз мезгілінде көбіне  өсімдік  тектес майларға көп көңіл бөлген дұрыс. Сонымен қатар баланың ас мәзірінде  зығыр, зәйтүн, жүгері және күнбағыс майы қосылған салаттар  болуы тиіс. Мәзірде көмірсулардың жеткілікті мөлшері болуы  керектігін  уайымдамаса да болады : мұндай құнарлы заттар өсімдік және жануар тектес азық – түліктің құрамында жеткілікті мөлшерде болады. Және қандай ыстық болса да бала тәттілер мен жемістерден ешқашанда бас тартпайды.

Дәрумендер.

      Жаз кезінде дәрумендердің  қолдануы мен шығыны көбееді.Мысалы ,С дәруменінің түсуі мен шығыны тең болады, сондықтан ата – аналардың міндеті – бұл дәруменнің қорының толығып тұруын үнемі назарында ұстаулары тиіс.Сонымен қатар Д және В тобының ,басқа да дәрумендер де қажет.Осы себептерге байланысты баланың мәзірінде әрдайым  дәруменді тағамдар – салаттар, балғын жемістер мен көкөністер болуы керек. Салаттарға аздап пияз бен сарымсақты қосуға болады, олар  баланың тәбетін ашып қана қоймай, асқазан сөлінің бөлінуіне әсер етеді. Көк шөптерді  қосса- тіпті керемет болады! Шөптің кез- келген түрі дәрумендерге бай болумен қатар, баланың тәбетін ашады.

Баланың  жазғы  тамақтану  тәртібі.

      Жаз  мезгілінде  жұқпалы  ішек  ауруларының  туу  қаупі жоғарылайды. Сондықтан ата –аналар  оны болдырмас үшін балаларды  қауіпсіздендіру тәртібін сақтаулары тиіс.

-Тамақты дайындау кезінде гигиеналық шараларды  қатаң сақтаулары тиіс. Барлық азық – түліктер ағын судың астында жуылып, тағамды кесіп дайындайтын  тақтайшалар арнаулы жуғыш құралдармен  жуылып, кептірілуі керек.

-Шикі көкөністер мен жемістер ыссы ағын су астында жуылып, әрбір көкөніс пен жеміс мұқият қаралуы тиіс.Азық – түліктерді жуатын судың  сапасы үнемі назарда болуы керек.

-Бала сапалы су ішуі керек, ең жақсысы құтыдағы суды пайдалану қажет.

-Салаттар мен сусындар дәл тамақты ішетін кезде дайындалып, тауысып жегізілуі тиіс.

-Сүт, сүзбе, иогурттар мен айран тоңазытқышта сақталып, ашылғаннан кейін тауысып  жеп немесе ішіп қойған дұрыс болады.

-Базардан  алынған сүтті міндетті түрде қайнату қажет.

-Жұмыртқаны қабығымен  пісіріп береді.

-Кез – келген азық – түлікті сатып алғанда шығарылған мерзімі мен  сақталу тәртібін мұқият қарап алған жөн.Тіпті мерзімі дұрыс болғанның өзінде , ашқаннан кейін балаға берместен бұрын  ересек  адам дәмін татып қарауы керек. Тек осы тәртіптерді сақтаған кезде ғана ішек ауруларын толықтай болдырмау мүмкіндігі туады.

]]>
        
     Күн жылынғаннан  кейін ата –аналар балалардың  селқос тамақтануын жиі байқайды, олардың  өздерінің сүйікті тамақтарын да  жеуге   зауқы болмайды.Бұл мезгілде олар сұйықтықты көп ішеді.Ата – аналарды да түсінуге болады – бала тамақты аз ішсе ,ол сөз жоқ салмақ қосуына кесел келтіреді  деп ойлайды.Бірақ дәрігерлер уайымдауға еш себеп жоқ  екенін айтады: өйткені жаз кезінде ауа – райының ыссы болуына байланысты зат алмасу процесі  төмендеп  бала ағзасына өте аз калория қажет болып, сонымен қатар сұйықтықтың және дәрумендер мен  минералдардың қажетті мөлшері түсіп отыруы қажет. Мамандар  бұл кезеңде  отбасы мүшелеріне  жеңіл әрі суытылған тағамға көшуді ұсынады.Жазғы ас мәзірі басқа жыл мезгілдерінің мәзірінен ерекшеленуі тиіс, өйткені жаз бен күздің бастапқы айлары  көкөніс пен жемістердің молшылық кезеңі. Ет және сүт өнімдерінен бас тартудың қажеті жоқ, тек оларды  тәуліктің ыстық басылған кезінде жеу керек.

 Күндізгі ас мәзірін құру.

     Жаз мезгілінде баланың тамақтану принциптері сол күйінше қалады, тек бір ғана өзгеріс енгізуге болады.Таңертеңгі кезде сүтке емес, сүт пен судың қоспасына пісірілген ботқаны ұсынуға болады. Жазғы ботқаларға  күріш, қара құмық, сөк, сұлы жатады.  Ботқаны пісіріп болғаннан кейін оған  баланың жас ерекшелігіне сай жазғы жидектерді қосуға болады. Балаға  май жаққан нан, ал сусынға какао не сұйық шай беруге болады. Екінші  таңертеңгілік мәзірге  балғын жемістер қосылған иогурт, сүзбе,биолакт немесе бөлки мен компот беруге кеңес береміз.Түскі асқа  ішіне кәді (кабачки), қызанақ, орамжапырақ немесе  бұршақ қосылған майсыз еттен дайындалған сорпа беріледі.Көкөніс салаттарын қосып беруге болады.Көп жағдайларда балалар екінші тағамды жеуден бас тартады, баланы күштеп тамақтандыруға болмайды. Оны салатпен алмастыруға болады, біріншіден ол жеңіл тамақ, екіншіден дәрумен мен және басқа да пайдалы заттарға  бай .Сұйық тағам ретінде кисель, жидектер,жемістерді ұсынуға болады. Бесін мәзіріне жидек не жеміс қосылған айран беріледі.Одан басқа сүзбеден жасалған тағамдар да беруге  болады: запеканка, сырник, құймақ  немесе  бір стакан сүт пен печенье.Кешкі асқа жеңіл тағамдар беріледі:  мысалы  жаншылған картоп пен буға піскен котлета, көкөніс запенканкасы.

Құнарлы элементтерге  мұқтаждық.

Балалар жазда тез өсіп кетеді, «көз алдыңда бойшаң болады».Осыған байланысты  баланың толыққанды  дамуы  үшін балаға негізгі құрылыс материалы – нәруыз (белок)  түсіп тұруы  тиіс, ал көмірсулар мен майлардың мөлшерін азайту қажет. Нәруызды азық – түліктер  сүймейтін тағамның тізіміне  жиі еніп кетеді: олар не өте ыстық болады, не оны әбден шайнап жеу керек болады, бірақ оларды ас мәзірінен шығарып тастауға мүлдем болмайды. Ата – ананың бірінші міндеті – осы нәруыздарды баланың ағзасына қалай жеткізуді  мұқият ойластыру. Жаз мезгіліндегі нәруыздың ең қолайлы көзі — сүзбе қосылған сүт коктейльдері болып есептеледі. Өздері қолдан қызанақ пен ірімшік  бөлігін  құс етімен қосып, гамбургер  жасап беруге болады. Бала ағзасының майларға сұранысы сол күйінше қалады, тек жаз мезгілінде көбіне  өсімдік  тектес майларға көп көңіл бөлген дұрыс. Сонымен қатар баланың ас мәзірінде  зығыр, зәйтүн, жүгері және күнбағыс майы қосылған салаттар  болуы тиіс. Мәзірде көмірсулардың жеткілікті мөлшері болуы  керектігін  уайымдамаса да болады : мұндай құнарлы заттар өсімдік және жануар тектес азық – түліктің құрамында жеткілікті мөлшерде болады. Және қандай ыстық болса да бала тәттілер мен жемістерден ешқашанда бас тартпайды.

Дәрумендер.

      Жаз кезінде дәрумендердің  қолдануы мен шығыны көбееді.Мысалы ,С дәруменінің түсуі мен шығыны тең болады, сондықтан ата – аналардың міндеті – бұл дәруменнің қорының толығып тұруын үнемі назарында ұстаулары тиіс.Сонымен қатар Д және В тобының ,басқа да дәрумендер де қажет.Осы себептерге байланысты баланың мәзірінде әрдайым  дәруменді тағамдар – салаттар, балғын жемістер мен көкөністер болуы керек. Салаттарға аздап пияз бен сарымсақты қосуға болады, олар  баланың тәбетін ашып қана қоймай, асқазан сөлінің бөлінуіне әсер етеді. Көк шөптерді  қосса- тіпті керемет болады! Шөптің кез- келген түрі дәрумендерге бай болумен қатар, баланың тәбетін ашады.

Баланың  жазғы  тамақтану  тәртібі.

      Жаз  мезгілінде  жұқпалы  ішек  ауруларының  туу  қаупі жоғарылайды. Сондықтан ата –аналар  оны болдырмас үшін балаларды  қауіпсіздендіру тәртібін сақтаулары тиіс.

-Тамақты дайындау кезінде гигиеналық шараларды  қатаң сақтаулары тиіс. Барлық азық – түліктер ағын судың астында жуылып, тағамды кесіп дайындайтын  тақтайшалар арнаулы жуғыш құралдармен  жуылып, кептірілуі керек.

-Шикі көкөністер мен жемістер ыссы ағын су астында жуылып, әрбір көкөніс пен жеміс мұқият қаралуы тиіс.Азық – түліктерді жуатын судың  сапасы үнемі назарда болуы керек.

-Бала сапалы су ішуі керек, ең жақсысы құтыдағы суды пайдалану қажет.

-Салаттар мен сусындар дәл тамақты ішетін кезде дайындалып, тауысып жегізілуі тиіс.

-Сүт, сүзбе, иогурттар мен айран тоңазытқышта сақталып, ашылғаннан кейін тауысып  жеп немесе ішіп қойған дұрыс болады.

-Базардан  алынған сүтті міндетті түрде қайнату қажет.

-Жұмыртқаны қабығымен  пісіріп береді.

-Кез – келген азық – түлікті сатып алғанда шығарылған мерзімі мен  сақталу тәртібін мұқият қарап алған жөн.Тіпті мерзімі дұрыс болғанның өзінде , ашқаннан кейін балаға берместен бұрын  ересек  адам дәмін татып қарауы керек. Тек осы тәртіптерді сақтаған кезде ғана ішек ауруларын толықтай болдырмау мүмкіндігі туады.

]]>
admin Wed, 18 Jun 2025 13:01:49 +0600
"Балалардың жаздық сауықтыру шараларын тиімді өткізу." Алишери А.Б.-әдіскер. http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1022-balalardy-zhazdy-sauytyru-sharalaryn-timd-tkzu-alisheri-ab-dsker.html http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1022-balalardy-zhazdy-sauytyru-sharalaryn-timd-tkzu-alisheri-ab-dsker.html

Балалардың жаздық сауықтыру шараларын тиімді өткізу.



    Жадыраған жаз айлары әр адам үшін ерекше маусым. Әсіресе, кішкентай балақайлар үшін бұл ең көңілді әрі көптен күткен сәттер. Жаздың шуақты күндерінде достармен далада ойнау, ата-анаңмен серуендеу – бала бақыты үшін тағы  не керек? Десе де, балабақша туралы да ұмытпау керек. Балақайлар уақыттың басым бөлігін, сондай-ақ, жаз айларын да балабақшада өткізетіні рас. Сондықтан балабақшада балалардың жаздық сауықтыру шараларын барынша тиімді өткізу қажет.

- Жаздық сауықтыру шараларын не үшін ұйымдастыру қажет? Балаларға берер пайдасы қандай ? Мақсаты туралы айта кетейін:

Баланыңденсаулығыннығайтуғақолайлыжазғыуақыт жағдайларын жан-жақтыпайдалану маңызды. Себебі жазғытабиғат мектеп жасына дейінгі балалардың танымдыққабілеттеріндамытуғаүлкенмүмкіндіктер ұсынады. Балабақшаға баратынбалаларменжазғыжұмысәдеттесауықтыруға бағытталады, алайда оныңөзіндікерекшелігі де жоқ емес. Әр оқу жылының сәуір-мамыр айларында алдағы жаз маусымында жүргізілетін жұмыстар жоспарланып, «Жазғы сауықтыру-дамыту жұмысының жоспары» бекітіледі. Балабақша ұжымы аталған жұмыс жоспарымен танысып, оны қызметте қолданады.Жазғы сауықтыру жұмыстарын ұйымдастырудағы мақсат - балалардың жеке ерекшеліктерін ескере отырып, олардың физикалық және психикалық денсаулығын сақтау және нығайту. Өсіп келе жатқан ағзаның демалу, шығармашылық белсенділік және қозғалыс қажеттіліктерін толық қанағаттандыру. Сауықтыру іс-шаралары негізінде олардың танымдық белсенділігінің үйлесімді дамуына ықпал ететін ең тиімді өмір сүру жағдайларын жасау.

Ал ең басты мақсат - балалардың өмірін қорғауға, денсаулығын нығайтуға және аурудың, жарақат алудың алдын-алуға қолайлы жағдай жасау.

- Сауықтыру жұмыстарын жоспарлау кезінде қандай қағидаларды ескерген жөн?

Біздің жоспарымыз 7 бөлімнен тұрады. Олар:

  1. Ұйымдастыру-басқару жұмысы;
  2. Балалармен дене шынықтыру-сауықтыру жұмысын ұйымдастыру;
  3. Әдістемелік жұмыс;
  4. Бақылау жүйесі;
  5. Ата-аналармен өзара әрекет ету;
  6. Балалармен жазғы мерекелік іс-шаралар жоспары;
  7. Іс-шараларды перспективтік жоспарлау.

Осы 7 бөлімде балабақша аумағын жазғы маусымға дайындаудан бастап, педагогтермен, тәрбиеші көмекшілерімен алдын ала жүргізілетін нұсқаулықтар, тақырыптық кеңестер («Жазғы кезеңде балалармен танымдық-эксперименттік іс-әрекетті ұйымдастыру», «Балабақшадағы шынықтыру», «Жазғы маусымда балаларды сауықтыру», жазғы кезеңдегі су ішу және санитарлық-эпидемиологиялық режимді сақтау; жедел ішек инфекциялары мен тағамдық уланулардың, кене энцефалитінің алдын алу; улану, күн соққысы, жәндіктердің шағуы және жарақаттар кезінде алғашқы көмек көрсету) қамтылады.

   Балабақшада педагогикалық процесті медициналық сүйемелдеу қарастырылған (штат бөлінген), сондықтан баланы жылы мезгілдегі шынықтыру және оның қозғалыс режимін ұйымдастыруда медицина қызметкерлері педагогтермен бірге тиімді, нәтижелі іс-шаралар кешенін жүргізеді. Атап айтатын болсақ: тыныс алу жаттығулары, көзге арналған жаттығулар, құлақ қалқандарына баланың өзінің массаж (самомассаж) жасауы, «Денсаулық жолымен» жалаң аяқ жүру, Рига әдісі бойынша шынықтыру. Балалардың таза ауадағы серуенін медицина қызметкері қадағалайды, су ішу тәртібін сақтауға және шынықтыру шаралары: күн ваннасы, ауа ваннасын қабылдауға баса назар аударады.

Жазғы кезеңде балалармен жүргізілетін іс-шаралар түрлері: 

- Жазғысауықтыру-дамытужұмыстарынжоспарлаған кезде бізшынықтыру іс-шараларыменқатарбалалардыңқозғалысбелсенділігінарттыруғажәнеәртараптандыруғатырысамыз. Сондай-ақ танымдық дамытушы іс-шараларды қарастырамыз. Таңертеңгі қабылдаудан бастап барлық іс-әрекеттер таза ауада ұйымдастырылады, бұл ретте қауіпсіздік шараларын естен шығармаған абзал.

   Балалармен жүргізілетін жұмыстар ай және апта тақырыптарын қамтиды, дәлірек айтқанда, іс-шаралардың перспективті жоспары әзірленеді. Мәселен, аптадағы бес күннің өз атауы бар:


  1. күн: «Бәрін білгім келеді»
  2. күн: «Тәжірибелер»
  3. күн «Шығармашылық»
  4. күн «Ойындар»
  5. күн «Презентация»

Ай және апта тақырыптарыосы аталған 5 күн атауына сәйкес жоспарланып, балалардың жас ерекшеліктері ескеріліп жүзеге асырылады. Әр жұма күні дүйсенбі мен бейсенбі аралығында зерттелген, жинақталған ақпараттардың презентациясы жасалады. Осылайша, әр апта спорттық мереке, экскурсия, ойын-сауық, мерекелік іс-шаралармен қорытындыланады. Жаз айларында күнтізбеде белгіленген 3 мемлекеттік мереке және экскурсиялық жобалар да жоспарда қамтылғанын айта кету керек.


]]>

Балалардың жаздық сауықтыру шараларын тиімді өткізу.



    Жадыраған жаз айлары әр адам үшін ерекше маусым. Әсіресе, кішкентай балақайлар үшін бұл ең көңілді әрі көптен күткен сәттер. Жаздың шуақты күндерінде достармен далада ойнау, ата-анаңмен серуендеу – бала бақыты үшін тағы  не керек? Десе де, балабақша туралы да ұмытпау керек. Балақайлар уақыттың басым бөлігін, сондай-ақ, жаз айларын да балабақшада өткізетіні рас. Сондықтан балабақшада балалардың жаздық сауықтыру шараларын барынша тиімді өткізу қажет.

- Жаздық сауықтыру шараларын не үшін ұйымдастыру қажет? Балаларға берер пайдасы қандай ? Мақсаты туралы айта кетейін:

Баланыңденсаулығыннығайтуғақолайлыжазғыуақыт жағдайларын жан-жақтыпайдалану маңызды. Себебі жазғытабиғат мектеп жасына дейінгі балалардың танымдыққабілеттеріндамытуғаүлкенмүмкіндіктер ұсынады. Балабақшаға баратынбалаларменжазғыжұмысәдеттесауықтыруға бағытталады, алайда оныңөзіндікерекшелігі де жоқ емес. Әр оқу жылының сәуір-мамыр айларында алдағы жаз маусымында жүргізілетін жұмыстар жоспарланып, «Жазғы сауықтыру-дамыту жұмысының жоспары» бекітіледі. Балабақша ұжымы аталған жұмыс жоспарымен танысып, оны қызметте қолданады.Жазғы сауықтыру жұмыстарын ұйымдастырудағы мақсат - балалардың жеке ерекшеліктерін ескере отырып, олардың физикалық және психикалық денсаулығын сақтау және нығайту. Өсіп келе жатқан ағзаның демалу, шығармашылық белсенділік және қозғалыс қажеттіліктерін толық қанағаттандыру. Сауықтыру іс-шаралары негізінде олардың танымдық белсенділігінің үйлесімді дамуына ықпал ететін ең тиімді өмір сүру жағдайларын жасау.

Ал ең басты мақсат - балалардың өмірін қорғауға, денсаулығын нығайтуға және аурудың, жарақат алудың алдын-алуға қолайлы жағдай жасау.

- Сауықтыру жұмыстарын жоспарлау кезінде қандай қағидаларды ескерген жөн?

Біздің жоспарымыз 7 бөлімнен тұрады. Олар:

  1. Ұйымдастыру-басқару жұмысы;
  2. Балалармен дене шынықтыру-сауықтыру жұмысын ұйымдастыру;
  3. Әдістемелік жұмыс;
  4. Бақылау жүйесі;
  5. Ата-аналармен өзара әрекет ету;
  6. Балалармен жазғы мерекелік іс-шаралар жоспары;
  7. Іс-шараларды перспективтік жоспарлау.

Осы 7 бөлімде балабақша аумағын жазғы маусымға дайындаудан бастап, педагогтермен, тәрбиеші көмекшілерімен алдын ала жүргізілетін нұсқаулықтар, тақырыптық кеңестер («Жазғы кезеңде балалармен танымдық-эксперименттік іс-әрекетті ұйымдастыру», «Балабақшадағы шынықтыру», «Жазғы маусымда балаларды сауықтыру», жазғы кезеңдегі су ішу және санитарлық-эпидемиологиялық режимді сақтау; жедел ішек инфекциялары мен тағамдық уланулардың, кене энцефалитінің алдын алу; улану, күн соққысы, жәндіктердің шағуы және жарақаттар кезінде алғашқы көмек көрсету) қамтылады.

   Балабақшада педагогикалық процесті медициналық сүйемелдеу қарастырылған (штат бөлінген), сондықтан баланы жылы мезгілдегі шынықтыру және оның қозғалыс режимін ұйымдастыруда медицина қызметкерлері педагогтермен бірге тиімді, нәтижелі іс-шаралар кешенін жүргізеді. Атап айтатын болсақ: тыныс алу жаттығулары, көзге арналған жаттығулар, құлақ қалқандарына баланың өзінің массаж (самомассаж) жасауы, «Денсаулық жолымен» жалаң аяқ жүру, Рига әдісі бойынша шынықтыру. Балалардың таза ауадағы серуенін медицина қызметкері қадағалайды, су ішу тәртібін сақтауға және шынықтыру шаралары: күн ваннасы, ауа ваннасын қабылдауға баса назар аударады.

Жазғы кезеңде балалармен жүргізілетін іс-шаралар түрлері: 

- Жазғысауықтыру-дамытужұмыстарынжоспарлаған кезде бізшынықтыру іс-шараларыменқатарбалалардыңқозғалысбелсенділігінарттыруғажәнеәртараптандыруғатырысамыз. Сондай-ақ танымдық дамытушы іс-шараларды қарастырамыз. Таңертеңгі қабылдаудан бастап барлық іс-әрекеттер таза ауада ұйымдастырылады, бұл ретте қауіпсіздік шараларын естен шығармаған абзал.

   Балалармен жүргізілетін жұмыстар ай және апта тақырыптарын қамтиды, дәлірек айтқанда, іс-шаралардың перспективті жоспары әзірленеді. Мәселен, аптадағы бес күннің өз атауы бар:


  1. күн: «Бәрін білгім келеді»
  2. күн: «Тәжірибелер»
  3. күн «Шығармашылық»
  4. күн «Ойындар»
  5. күн «Презентация»

Ай және апта тақырыптарыосы аталған 5 күн атауына сәйкес жоспарланып, балалардың жас ерекшеліктері ескеріліп жүзеге асырылады. Әр жұма күні дүйсенбі мен бейсенбі аралығында зерттелген, жинақталған ақпараттардың презентациясы жасалады. Осылайша, әр апта спорттық мереке, экскурсия, ойын-сауық, мерекелік іс-шаралармен қорытындыланады. Жаз айларында күнтізбеде белгіленген 3 мемлекеттік мереке және экскурсиялық жобалар да жоспарда қамтылғанын айта кету керек.


]]>
admin Mon, 09 Jun 2025 12:10:51 +0600
Ата-аналарға арналған мобильді консультациялық пункттердің жұмысын ұйымдастыру бойынша жұмыс жоспары. http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1019-ata-analara-arnalan-mobild-konsultacijaly-punktterd-zhmysyn-jymdastyru-bojynsha-zhmys-zhospary.html http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1019-ata-analara-arnalan-mobild-konsultacijaly-punktterd-zhmysyn-jymdastyru-bojynsha-zhmys-zhospary.html
]]>

]]>
admin Fri, 06 Jun 2025 13:13:09 +0600
2024-2025 оқу жылындағы консультациялық пункт жұмысының қорытындысы бойынша есеп http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1006-2024-2025-ou-zhylynday-konsultacijaly-punkt-zhmysyny-orytyndysy-bojynsha-esep.html http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1006-2024-2025-ou-zhylynday-konsultacijaly-punkt-zhmysyny-orytyndysy-bojynsha-esep.html 2024–2025 оқу жылындағы педагог-психологтың консультациялық пункт жұмысы бойынша жылдық қорытындысы бойынша есебі


2024–2025 оқу жылында №13 бөбекжай-бақша базасында ата-аналарға арналған консультациялық пункт өз жұмысын белсенді түрде жалғастырды. Бөбекжай-бақшаның сайттарында хабарландыру берілді.Консультациялық пункт жұмысының жоспары, ержесі бекітілді.

Хабарландыру бойынша келген ата-аналардан өтініштер қабылданып, сауалнама толтырылды, консультациялық пунктке келетін балалардың тізімі құрастырылды. Өтініш білдірген 5 ата-ана. Тізім бойынша балалардың аты-жөні: Бакирова Ясмина, Мәдібек Асылхан, Ниябек Балнұр, Кашапов Вильдан, Есімбек Әбдінұр.

Жұмыс барысында баланың жеке дамуы, сөйлеу тілі, ойлау қабілеті, мінез-құлқы және мектепке дайындығы бағытында кешенді кеңестер мен практикалық тапсырмалар ұсынылды.

Ата-аналар мен балалар үшін МДҰ-ға келу кестесі құрылып, топтарға бөліну арқылы іске асырылды.

МДҰ-ға бармайтын балалар үшін "Ашық есік күндері" ұйымдастырылып, ата-аналар мен балаларға МДҰ жұмысы таныстырылды.

Ашық есік күндері барысында балаларға түрлі ойындық тапсырмалар ұсынылып, ата-аналармен жеке кеңес жүргізілді.

Жыл бойында келесі тақырыптарда кеңес беру жұмыстары жүргізілді:

"Дос боламыз, бәріміз!" тақырыбында ойын тапсырмалары арқылы балалар арасында достық, қарым-қатынас дағдыларын дамытуға бағытталған жұмыстар ұйымдастырылды.

Саусақ және алақан массажы арқылы баланың сөйлеу тілі, зейіні және ойлау қабілетін дамыту бойынша ата-аналарға тәжірибелік кеңестер берілді.

Психологтың "Қыңырлық пен қыңырлық" тақырыбындағы кеңесі арқылы ата-аналарға қиын мінез-құлықты балалармен қарым-қатынас жасау әдістері түсіндірілді.

Жыл басында балалардың таным процестерін анықтау мақсатында диагностика жүргізілді. 

"Мектепке дейінгі ұйым және үйдегі дамыту ортасы" тақырыбында ата-аналармен сұхбаттар ұйымдастырылып, үй жағдайында баланы дамыту бойынша ұсыныстар берілді.

Консультациялық пункт арқылы ата-анаға жүйелі түрде кеңес берілді.

Ата-аналардың мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуға деген қызығушылығы артты, бала дамуына белсенді араласа бастады.

Психологиялық диагностика нәтижесі бойынша балалардың көпшілігінің мектепке дайындығы оң деңгейде екені байқалды.

Саусақ жаттығулары мен массаж әдістері арқылы сөйлеу және ұсақ моторика дамуында оң өзгерістер болды.


Жыл бойы жүргізілген жұмыстар фотосуреттер мен бейнематериалдарға түсіріліп, ата-аналарға Telegram/WhatsApp арқылы таратылды. Бұл балалардың жетістіктерін көрсетуге және ата-аналардың сенімін арттыруға ықпал етті.

Жыл соңында ата-аналардан сауалнама алынып, олардың пікірлері төмендегідей болды:

 100% ата-ана келесі оқу жылында да мұндай кеңестер жалғасса деген ниет білдірді, үйде қолдануға болатын нақты тәсілдер алғанын мәлімдеді және консультациялық көмектің пайдалы екенін айтты.

Консультациялық пункт жұмысы ата-аналар мен МДҰ арасындағы тығыз байланысты арттырып, баланың жан-жақты дамуына қолайлы жағдай жасауға көмектесті. Ата-аналармен жүйелі жұмыс жүргізу баланың дамуын кешенді түрде бақылап отыруға мүмкіндік берді.
















]]>
2024–2025 оқу жылындағы педагог-психологтың консультациялық пункт жұмысы бойынша жылдық қорытындысы бойынша есебі


2024–2025 оқу жылында №13 бөбекжай-бақша базасында ата-аналарға арналған консультациялық пункт өз жұмысын белсенді түрде жалғастырды. Бөбекжай-бақшаның сайттарында хабарландыру берілді.Консультациялық пункт жұмысының жоспары, ержесі бекітілді.

Хабарландыру бойынша келген ата-аналардан өтініштер қабылданып, сауалнама толтырылды, консультациялық пунктке келетін балалардың тізімі құрастырылды. Өтініш білдірген 5 ата-ана. Тізім бойынша балалардың аты-жөні: Бакирова Ясмина, Мәдібек Асылхан, Ниябек Балнұр, Кашапов Вильдан, Есімбек Әбдінұр.

Жұмыс барысында баланың жеке дамуы, сөйлеу тілі, ойлау қабілеті, мінез-құлқы және мектепке дайындығы бағытында кешенді кеңестер мен практикалық тапсырмалар ұсынылды.

Ата-аналар мен балалар үшін МДҰ-ға келу кестесі құрылып, топтарға бөліну арқылы іске асырылды.

МДҰ-ға бармайтын балалар үшін "Ашық есік күндері" ұйымдастырылып, ата-аналар мен балаларға МДҰ жұмысы таныстырылды.

Ашық есік күндері барысында балаларға түрлі ойындық тапсырмалар ұсынылып, ата-аналармен жеке кеңес жүргізілді.

Жыл бойында келесі тақырыптарда кеңес беру жұмыстары жүргізілді:

"Дос боламыз, бәріміз!" тақырыбында ойын тапсырмалары арқылы балалар арасында достық, қарым-қатынас дағдыларын дамытуға бағытталған жұмыстар ұйымдастырылды.

Саусақ және алақан массажы арқылы баланың сөйлеу тілі, зейіні және ойлау қабілетін дамыту бойынша ата-аналарға тәжірибелік кеңестер берілді.

Психологтың "Қыңырлық пен қыңырлық" тақырыбындағы кеңесі арқылы ата-аналарға қиын мінез-құлықты балалармен қарым-қатынас жасау әдістері түсіндірілді.

Жыл басында балалардың таным процестерін анықтау мақсатында диагностика жүргізілді. 

"Мектепке дейінгі ұйым және үйдегі дамыту ортасы" тақырыбында ата-аналармен сұхбаттар ұйымдастырылып, үй жағдайында баланы дамыту бойынша ұсыныстар берілді.

Консультациялық пункт арқылы ата-анаға жүйелі түрде кеңес берілді.

Ата-аналардың мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуға деген қызығушылығы артты, бала дамуына белсенді араласа бастады.

Психологиялық диагностика нәтижесі бойынша балалардың көпшілігінің мектепке дайындығы оң деңгейде екені байқалды.

Саусақ жаттығулары мен массаж әдістері арқылы сөйлеу және ұсақ моторика дамуында оң өзгерістер болды.


Жыл бойы жүргізілген жұмыстар фотосуреттер мен бейнематериалдарға түсіріліп, ата-аналарға Telegram/WhatsApp арқылы таратылды. Бұл балалардың жетістіктерін көрсетуге және ата-аналардың сенімін арттыруға ықпал етті.

Жыл соңында ата-аналардан сауалнама алынып, олардың пікірлері төмендегідей болды:

 100% ата-ана келесі оқу жылында да мұндай кеңестер жалғасса деген ниет білдірді, үйде қолдануға болатын нақты тәсілдер алғанын мәлімдеді және консультациялық көмектің пайдалы екенін айтты.

Консультациялық пункт жұмысы ата-аналар мен МДҰ арасындағы тығыз байланысты арттырып, баланың жан-жақты дамуына қолайлы жағдай жасауға көмектесті. Ата-аналармен жүйелі жұмыс жүргізу баланың дамуын кешенді түрде бақылап отыруға мүмкіндік берді.
















]]>
admin Fri, 23 May 2025 12:15:37 +0600
Ата-аналардың сұранысы бойынша жеке жұмыстар http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1005-ata-analardy-sranysy-bojynsha-zheke-zhmystar.html http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1005-ata-analardy-sranysy-bojynsha-zheke-zhmystar.html Ата-аналардың сұранысы бойынша жүргізілген

жеке жұмыстар туралы мәлімет


 Өткізу мерзімі: 2025 жылғы  қыркүйек – мамыр
 

Мақсаты:

       Ата-аналардың өтініші негізінде 2–5 жас аралығындағы балалардың жеке ерекшеліктерін ескере отырып, психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету, дамуындағы қиындықтарды анықтап, алдын алу.


2024–2025 оқу жылында №13 бөбекжай-бақша базасында ата-аналарға арналған консультациялық пункт өз жұмысын белсенді түрде жалғастырды. Бөбекжай-бақшаның сайттарында хабарландыру берілді. Консультациялық пункт жұмысының жоспары, ержесі бекітілді.

Хабарландыру бойынша келген ата-аналардан өтініштер қабылданып, сауалнама толтырылды, консультациялық пунктке келетін балалардың тізімі құрастырылды. Өтініш білдірген 5 ата-ана.

Ата-аналар консультациялық пунктке алдын ала жазылып, жеке қабылдауға келді.

Сұраныстар келесі мәселелерге қатысты болды:

Балалардың таным процестерін дамыту, қорқыныштар мен өз-өзіне сенімсіздік, құрдастарымен қарым-қатынас қиындықтары, мінез-құлықтағы қыңырлық туралы, мектепке психологиялық дайындық , балабақша мен үйдегі дамыту орта туралы.

Тізім бойынща жас ерекшелігіне сай психологиялық диагностикалық әдістемелер қолданылды:

"Сурет бойынша әңгіме құрау"; "Жануарлар арқылы эмоцияларды тану" ойыны;

"Мен баламын" өзін-өзі тану ойыны, саусақ жаттығулары арқылы моториканы бақылау.

Әр ата-анамен жеке кездесулер ұйымдастырылып, баланың дамуындағы ерекшеліктер мен қажетті қолдау түрлері түсіндірілді.

Кеңесте:

Үй жағдайында дамыту ойындарын қолдану;

Тыныш және қауіпсіз орта қалыптастыру;

Сөйлеу тілін дамытуға бағытталған тапсырмалар ұсынылды;

Баламен эмоционалдық байланыс орнату жолдары түсіндірілді.

4. Түзету-дамыту жұмыстары (балалармен):

3 балаға қысқа мерзімді психокоррекциялық жұмыс жүргізілді:

Сөйлеуді белсендендіруге арналған ойындар;

Рөлдік ойындар (отбасы, балабақша, дүкен);

Эмоцияны білдіру жаттығулары (айнамен жұмыс).

Ата-аналардың өтініші негізінде 2–5 жас аралығындағы балалармен жеке жұмыстар жүргізілді. Ата-аналар консультациялық пунктке қатысып, балаларының даму ерекшеліктері бойынша қажетті кеңес алды. Жүргізілген жұмыстар нәтижесінде балаларда сенімділік, сөйлеу белсенділігі, қарым-қатынас дағдысында оң өзгерістер байқалды. Ата-аналар тарапынан оң пікірлер мен алғыстар айтылды.


]]>
Ата-аналардың сұранысы бойынша жүргізілген

жеке жұмыстар туралы мәлімет


 Өткізу мерзімі: 2025 жылғы  қыркүйек – мамыр
 

Мақсаты:

       Ата-аналардың өтініші негізінде 2–5 жас аралығындағы балалардың жеке ерекшеліктерін ескере отырып, психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету, дамуындағы қиындықтарды анықтап, алдын алу.


2024–2025 оқу жылында №13 бөбекжай-бақша базасында ата-аналарға арналған консультациялық пункт өз жұмысын белсенді түрде жалғастырды. Бөбекжай-бақшаның сайттарында хабарландыру берілді. Консультациялық пункт жұмысының жоспары, ержесі бекітілді.

Хабарландыру бойынша келген ата-аналардан өтініштер қабылданып, сауалнама толтырылды, консультациялық пунктке келетін балалардың тізімі құрастырылды. Өтініш білдірген 5 ата-ана.

Ата-аналар консультациялық пунктке алдын ала жазылып, жеке қабылдауға келді.

Сұраныстар келесі мәселелерге қатысты болды:

Балалардың таным процестерін дамыту, қорқыныштар мен өз-өзіне сенімсіздік, құрдастарымен қарым-қатынас қиындықтары, мінез-құлықтағы қыңырлық туралы, мектепке психологиялық дайындық , балабақша мен үйдегі дамыту орта туралы.

Тізім бойынща жас ерекшелігіне сай психологиялық диагностикалық әдістемелер қолданылды:

"Сурет бойынша әңгіме құрау"; "Жануарлар арқылы эмоцияларды тану" ойыны;

"Мен баламын" өзін-өзі тану ойыны, саусақ жаттығулары арқылы моториканы бақылау.

Әр ата-анамен жеке кездесулер ұйымдастырылып, баланың дамуындағы ерекшеліктер мен қажетті қолдау түрлері түсіндірілді.

Кеңесте:

Үй жағдайында дамыту ойындарын қолдану;

Тыныш және қауіпсіз орта қалыптастыру;

Сөйлеу тілін дамытуға бағытталған тапсырмалар ұсынылды;

Баламен эмоционалдық байланыс орнату жолдары түсіндірілді.

4. Түзету-дамыту жұмыстары (балалармен):

3 балаға қысқа мерзімді психокоррекциялық жұмыс жүргізілді:

Сөйлеуді белсендендіруге арналған ойындар;

Рөлдік ойындар (отбасы, балабақша, дүкен);

Эмоцияны білдіру жаттығулары (айнамен жұмыс).

Ата-аналардың өтініші негізінде 2–5 жас аралығындағы балалармен жеке жұмыстар жүргізілді. Ата-аналар консультациялық пунктке қатысып, балаларының даму ерекшеліктері бойынша қажетті кеңес алды. Жүргізілген жұмыстар нәтижесінде балаларда сенімділік, сөйлеу белсенділігі, қарым-қатынас дағдысында оң өзгерістер байқалды. Ата-аналар тарапынан оң пікірлер мен алғыстар айтылды.


]]>
admin Thu, 22 May 2025 12:10:49 +0600
"Мектепке дейінгі ұйым және үйдегі дамыту ортасы" http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1004-mektepke-dejng-jycm-zhne-jdeg-damytu-ortasy.html http://13-taraz.balabaqshasy.kz/konsultacijaly-punkt/1004-mektepke-dejng-jycm-zhne-jdeg-damytu-ortasy.html


Құрметті ата-аналар!

Бала — біздің ең қымбат байлығымыз. Оның толыққанды дамуы үшін отбасы мен балабақша арасындағы үйлесімді қарым-қатынас пен орта өте маңызды. Бүгін біз сіздермен баланың дамуына әсер ететін екі негізгі орта туралы — мектепке дейінгі ұйым мен үйдегі дамыту ортасы жайлы сөйлесеміз.

🏫 Мектепке дейінгі ұйымдағы дамыту ортасы

Балабақшада бала:

  • Құрдастарымен қарым-қатынас орнатады;
  • Әлеуметтік нормаларды үйренеді;
  • Тәрбиеші мен мамандардың басшылығымен ойын арқылы білім алады;
  • Шығармашылық, қимыл-қозғалыс, тіл және логикалық қабілеттерін дамытады.

Маңызды: Балаға балабақшадағы орта жайлы айту, тәрбиешілермен жиі байланыста болу, балаңыздың күн тәртібін бақылау – ата-ананың тікелей міндеті.

🏠 Үйдегі дамыту ортасы

Отбасы – баланың алғашқы тәрбие мектебі. Үйдегі жылулық пен ата-ананың мейірімі баланың эмоционалдық дамуына ерекше әсер етеді.

Үй жағдайында балаға:

  • Өз бұрышы немесе ойын кеңістігі болуы тиіс;
  • Кітап оқу дәстүрін қалыптастыру маңызды;
  • Ойын арқылы (құрастыру, сурет салу, рөлдік ойындар) дамыту керек;
  • Әрбір жетістігіне қуану, мадақтау — өз-өзіне сенімділік қалыптастырады. 

🔄 Отбасы мен балабақша – серіктестер

 Баланың табысты дамуы үшін ата-ана мен тәрбиеші бірлесіп әрекет етуі қажет:

  • Ашық қарым-қатынас орнатыңыз;
  • Кеңестерге құлақ асыңыз;
  • Іс-шараларға белсенді қатысыңыз;
  • Баланың мінез-құлқы мен дамуындағы өзгерістер туралы хабардар етіңіз.

 Ата-аналарға пайдалы кеңестер:

  1. Күн тәртібін сақтаңыз – ұйқы, тамақ, ойын және тынығу уақыты реттелсе, бала өзін қауіпсіз сезінеді.
  2. Балаңызды тыңдаңыз – оның ой-пікіріне құлақ асып, дұрыс жауап беруге тырысыңыз.
  3. Ойын арқылы үйретіңіз – ойын баланың басты қызметі екенін ұмытпаңыз.
  4. Жағымды эмоциялар сыйлаңыз – бала өзін бағалауды сізден үйренеді.
  5. Тәрбиешімен байланыста болыңыз – даму барысын бірге бақылап отырыңыз.

 Қорытынды:

Мектепке дейінгі ұйым мен үй – баланың жан-жақты дамуына арналған ең маңызды екі орта. Екі жақ та бірлесіп әрекет еткенде ғана, бала үйлесімді, мейірімді, өз-өзіне сенімді тұлға болып қалыптасады.

🧡 Баланың бақыты – сіздің назарыңыз бен махаббатыңызда!



]]>



Құрметті ата-аналар!

Бала — біздің ең қымбат байлығымыз. Оның толыққанды дамуы үшін отбасы мен балабақша арасындағы үйлесімді қарым-қатынас пен орта өте маңызды. Бүгін біз сіздермен баланың дамуына әсер ететін екі негізгі орта туралы — мектепке дейінгі ұйым мен үйдегі дамыту ортасы жайлы сөйлесеміз.

🏫 Мектепке дейінгі ұйымдағы дамыту ортасы

Балабақшада бала:

  • Құрдастарымен қарым-қатынас орнатады;
  • Әлеуметтік нормаларды үйренеді;
  • Тәрбиеші мен мамандардың басшылығымен ойын арқылы білім алады;
  • Шығармашылық, қимыл-қозғалыс, тіл және логикалық қабілеттерін дамытады.

Маңызды: Балаға балабақшадағы орта жайлы айту, тәрбиешілермен жиі байланыста болу, балаңыздың күн тәртібін бақылау – ата-ананың тікелей міндеті.

🏠 Үйдегі дамыту ортасы

Отбасы – баланың алғашқы тәрбие мектебі. Үйдегі жылулық пен ата-ананың мейірімі баланың эмоционалдық дамуына ерекше әсер етеді.

Үй жағдайында балаға:

  • Өз бұрышы немесе ойын кеңістігі болуы тиіс;
  • Кітап оқу дәстүрін қалыптастыру маңызды;
  • Ойын арқылы (құрастыру, сурет салу, рөлдік ойындар) дамыту керек;
  • Әрбір жетістігіне қуану, мадақтау — өз-өзіне сенімділік қалыптастырады. 

🔄 Отбасы мен балабақша – серіктестер

 Баланың табысты дамуы үшін ата-ана мен тәрбиеші бірлесіп әрекет етуі қажет:

  • Ашық қарым-қатынас орнатыңыз;
  • Кеңестерге құлақ асыңыз;
  • Іс-шараларға белсенді қатысыңыз;
  • Баланың мінез-құлқы мен дамуындағы өзгерістер туралы хабардар етіңіз.

 Ата-аналарға пайдалы кеңестер:

  1. Күн тәртібін сақтаңыз – ұйқы, тамақ, ойын және тынығу уақыты реттелсе, бала өзін қауіпсіз сезінеді.
  2. Балаңызды тыңдаңыз – оның ой-пікіріне құлақ асып, дұрыс жауап беруге тырысыңыз.
  3. Ойын арқылы үйретіңіз – ойын баланың басты қызметі екенін ұмытпаңыз.
  4. Жағымды эмоциялар сыйлаңыз – бала өзін бағалауды сізден үйренеді.
  5. Тәрбиешімен байланыста болыңыз – даму барысын бірге бақылап отырыңыз.

 Қорытынды:

Мектепке дейінгі ұйым мен үй – баланың жан-жақты дамуына арналған ең маңызды екі орта. Екі жақ та бірлесіп әрекет еткенде ғана, бала үйлесімді, мейірімді, өз-өзіне сенімді тұлға болып қалыптасады.

🧡 Баланың бақыты – сіздің назарыңыз бен махаббатыңызда!



]]>
admin Tue, 20 May 2025 11:53:21 +0600